maandag 1 december 2014

Nieuwe cabochons

Nieuw is deze prachtige dame met vogelkooi cabochon. Zowel in ovaal als in rond met frame te verkrijgen. Leuk voor allerlei projecten!




Ik heb de cabochon verwerkt in een klein mixed media projectje. Misschien geef ik hem wel als sinterklaas kadootje.



Ik heb even een kleine werkbeschrijving gemaakt hoe deze te maken:


Stap 1: Neem zelfklevend folie ,Action heeft dit ook alleen is deze niet zo breed..en haal deze met een embossingmal door een stansmachine.
Plak dit folie op een klein boekje( canvas)
Stap 2: Bewerk deze met zwarte gesso, laten drogen
Stap 3 : spray met de gewenste kleuren inktsprays, laten drogen
Stap 4 : neem nu een kleine hoeveelheid witte gesso en wrijf zachtjes over het geheel. De gesso neemt de kleur van de ondergrond aan.Op het laatst heb ik er nog een dun laagje inka gold in de kleur goud over gewreven.
Je kunt dit ook nog aflakken of insmeren met een Crackle paste.
De blaadjes en takjes heb ik beschilderd met zwarte gesso gemengd met inktsprays. Sommige heb ik goudkleurig gelaten. De randen heb ik weer ingesmeerd met zwarte gesso.


Groetjes Bettina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten