woensdag 12 juli 2017

Mixed media canvas

Ik krijg veel vragen over de nieuwe pigmentpoeders dus ik dacht aan de hand van een voorbeeld jullie te laten zien wat de mogelijkheden zijn.
 
 Ik ben begonnen om het canvas eerst met witte gesso te schilderen. Vervolgens heb ik een spray gemaakt van de kleur Brown Copper. Dit is simpelweg iets poeder oplossen in lauwwarm water. Omdat ik wist dat ik met het mooie brede kant en de Resistente borders wilde werken heb ik deze ook alvast gespoten. Hiervoor heb ik de  Lavender Purple en Brown Copper gebruikt.

Na de ondergrond bruin te hebben gespoten heb ik met modeleerpasta en stencil een laag aangebracht.
Over deze laag heb ik nog de paarse ruitje aangebracht.Daarvoor heb ik de Lavender Purple gemengd met modeleerpasta. Toen dit droog was heb ik de gespoten stukken resistente borders opgelijmd.

 Het plaatje heb ik op karton geplakt en vervolgens op het mooie Fantasme frame van Scrapiniec. Hieronder ook weer een stukje karton zodat het geheel meer diepte krijgt . Toen natuurlijk royaal gedecoreerd. Om je embellishments in een passende kleur te krijgen kun je ook de pigmentpoeder mengen met gesso . Je ziet de mogelijkheden zijn talloos!

                                                      Gebruikte materialen:



Groetje Bettina

2 opmerkingen:

  1. Dag Bettina,
    Bedankt voor de fijne uitleg nu weet ik ook hoe ik ze moet gebruiken de pigment poeders.
    Mvg Gina Belgiƫ

    BeantwoordenVerwijderen