maandag 4 februari 2019

Mixed media tag

De nieuwe rollen met tape van prachtig mat papier zijn zo mooi om als mixed media ondergronden te gebruiken! Als je snel een ondergrond wilt maken zonder al het werk van gesso, modeleerpasta, spray...… of als je nog niet zo thuis bent in mixed media!


 Hieronder een kleine tutorial hoe deze tag met het nieuwe papier tape te maken:

Beplak een witte tag met het tape.
Lijm de Scrapiniec takjes op het geheel en daarover 2 figuren die je met klei kunt maken samen met onze molds. Op deze manier heb je gelijk een verhoging waar je het resin frame op kunt lijmen. Het is fijn om deze hoogte te hebben zodat je hier later nog leuke embellishments onder kunt lijmen.Het Resin frame is eerst met witte gesso geschilderd en gevuld met een afbeelding die je ook uit het tape knipt.
Ik vond het geheel een beetje te duidelijk/hard van sfeer en heb daarom de achtergrond met een dunne laag witte gesso bewerkt. De stukken waar het goudfolie op gedrukt is heb ik licht afgekrabt zodat het goud weer een beetje te voorschijn kwam.
Om meer diepte in het werk te krijgen heb ik 2 kleuren inktspray langs de omtrek van het opgewerkte geheel laten lopen.
Vervolgens opgewerkt met diverse embellishments, de witte bloemen heb ik gekleurd met dezelfde kleuren als de inktsprays die ik gebruikt heb. Later heb ik deze wel iets afgevlakt met witte gesso.


Gebruikte materialen:



Groetjes Bettina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten