maandag 9 maart 2020

Mixed Media project

Toen de nieuwe chipboard en MDF figuren van Snipart  binnen kwamen had ik al duidelijk in mijn hoofd wat ik met die gave buizen zou willen maken.Samen met de nieuwe Color Glow verfpoeders van 13@rts heb ik een boek bewerkt. De Color Glow verfpoeders zijn een prachtig medium dat je op heel veel verschillende manieren kunt gebruiken. Je kunt het mengen door modeleerpasta, gesso, verf, spray maken, je eigen aquarelverf maken...........of zoals op onderstaand voorbeeld met de drybrush techniek.




Tutorial:
Als eerste heb ik met een A5 soft mould  en de Cream paste van Stamperia een ondergrond gemaakt en deze op het boek gelijmd

Deze vervolgens geschilderd met zwarte gesso.

Hierop de MDF buizen van Snipart gelijmd. Deze lijm je met een gel medium of met een lijmpistool.

Dit geheel schilder je ook weer met zwarte gesso.

Hierop heb ik het mooie Gear Frame van Art-Prosvet gelijmd.

Weer met zwarte gesso geschilderd.

Nu heb ik het geheel eerst gekleurd voordat ik verder ging met opwerken.Hiervoor heb ik 3 kleuren Color Glow gebruikt: Golden Calcit , Emerald en Amber.
Je doopt hiervoor je kwast in de gel medium en vervolgens in het poeder. De kwast wrijf je vervolgens droog op een stuk keukenpapier. Nu blijft er nog genoeg poeder aan je kwast over om het geheel te kleuren. Doe dit met ronddraaiende bewegingen. Ga zo door tot je over het resultaat tevreden bent.De basis is gekleurd met Golden Calcit en Emerald, om het geheel te highlighten gebruik je Amber.
Als laatste heb ik het kleine frame van ABstudio en wat gears zwart geverfd met gesso en vervolgens op dezelfde manier gekleurd. In het frame lijm je een kleine afbeelding en een tekst. Dit kun je nu op het geheel lijmen.

Gebruikte materialen:


Groetjes Bettina


1 opmerking: