woensdag 27 maart 2019

Junk Journal

Ik heb me eens gewaagd aan een Junk Journal...…….wat is dat leuk!
Niks hoeft precies, lijmpistool was mijn beste vriend en het papier van ABstudio is perfect hiervoor.
Onder de foto's vind je een tutorial hoe ik de basis gemaakt heb.

 







Tutorial

Bind 3 stukken karton ( rug , voor-en achterkant) . Op de binnenkant lijm je ter afwerking ook een stuk linnen. Ik heb een rug van 6cm gemaakt en daarop de afstanden gemarkeerd. Vervolgens met de cropodile op dezelfde hoogte gaatje gemaakt.

Hier trek je elastiek of wire thread door. Dit zijn op deze manier 2 stukken die je door de 4 gaten trekt. Je ziet 2 knoopjes!
Rug:

Snij verschillende maten papier ( denk aan de hoogte van het draad ) en vouw deze op de helft of bv. op1/3. Dat maakt helemaal niet uit bij een Junk Journal

Deze stukken papier kun je nu achter de 4 draden / elastiek schuiven. Je kunt natuurlijk ook een kleiner journal maken met bv 2 of 3 draden waar je papier achter schuift.

Als de basis klaar is kun je deze naar hartenlust beplakken!
Denk niet te veel na, het is de bedoeling dat het een rommelig uiterlijk krijgt!

Gebruikte materialen:

Groetjes Bettina




Geen opmerkingen:

Een reactie posten