zondag 22 maart 2020

Speelkaarten

Mijn hoofd staat op het moment niet zo naar grotere projecten...…….ook niet zo gek natuurlijk met de wereld compleet op zijn kop. Wat ben ik blij dat ik mijn volle hoofd af en toe leeg kan maken met mijn werk / hobby!
Ik heb een paar speelkaarten in mixed media stijl gemaakt en een foto tutorial erbij. Misschien is dit ook wel leuk om met je kinderen te maken!



                                                                    Tutorial

1. Schuur de kaarten iets af en breng een dunne laag witte gesso aan. Verdun deze iets met water voor een transparant effect.
2. De modeleerpasta heb ik op kleur gebracht met 2 kleuren Color Glow nl. de Tanzanite en Emerald en vervolgens met een stencil opgebracht.
3. Spetter iets witte inkt of verdunde witte gesso over het geheel.
4. Knip de strook met chipboard gears op maat en schilder deze met de kleur Tiger brown. Hiervoor meng je een heel klein beetje van deze poeder met water.

5. Lijm de stroken met gears en kant op de kaarten.
6. Knip takjes en bloemen uit van de Cut sheets van Craft-o-Clock en lijm deze op het geheel.
7. Lijm wat gears en stukje kant op het geheel.
8. Knip 4 vlinders uit en lijm deze bovenop de kaarten.
Als laatste breng je nog wat sequins aan en spetter je over je werk met witte inkt of verdunde witte gesso.

Gebruikte materialen:


Groetjes Bettina


1 opmerking: